Golfová příprava v Turecku

Letošní golfová příprava v Turecku se vydařila po všech stránkách. Skvělé počasí, skvělé hřiště, skvělí trenéři a skvělí spoluhráči!
V letošním roce jsem absolvoval zimní přípravu opět v Tureckém Beleku, tentokrát se však podařilo spojit dva kempy a strávit tak v dobrých podmínkách 15 dní. Nejdříve jsem absolvoval soustředění domovského klubu PGCOV, na který navázal kemp regionálních tréninkových skupin ČGF.

Kemp PGCOV

Odlet z Vídně a letní teploty

Na tento kemp jsem v letošním roce neletěl společně s výpravou z Katovic, jako předchozí roky, ale s rodiči z Vídně. Potřeboval jsem si prodloužit pobyt až do pondělí, abych se mohl připojit k výpravě RTS ČGF přímo v Turecku.
Ostatní už bylo jako dříve, ubytování Limak Atlantis Deluxe Hotel a skvěle připravené hřiště v resortu Gloria golf resort, kde jsme opět hráli na hřištích New a Old Course. I v letošním roce byla obě hřiště skvěle připravená, stejně tak obrovské tréninkové plochy. Jedinou slabinou byly horší míče na drivingu. Co však bylo proti předchozím rokům jiné, bylo počasí. Letos nás v Beleku čekaly opravdu letní teploty, takže žádné bundy, rukavice a čepice! Stačily kraťasy a tričko a šlo se hrát!

Menší účast, skvělá příprava

Na rozdíl od loňského soustředění, se v letošním roce zimní přípravy účastnil menší počet hráčů. Kromě našeho trenéra Reného Pinka, jsem si užíval pohodu na hřištích a v hotelu společně s Amálkou, Terezkou a Vojtou. A byla to skvělá příprava. Možná až sezóna ukáže, jaká zimní příprava opravdu byla, ale já mám letos z tohoto tréninkového kempu zatím nejlepší pocit. Menší počet hráčů měl výhodu ve 100% přítomnosti trenéra na hřišti. Navíc jsem měl pocit, že se všichni chtějí zlepšovat a dávají tréninku i hře maximální soustředěnost. Prostě když se sejde dobrá parta, která má společný cíl, tak se to na přípravě musí projevit. A jsem přesvědčený, že všichni jsme se opět posunuli o kousek výš, což bylo vidět i při závěrečném turnaji. Po těsném vítězství (až na třetí pomocné pravidlo), když jsem zahrál na hřišti Old Course v paru, jsem večer od trenéra obdržel letošní první prize money.

Program

Celý golfový týden probíhal v podobném duchu, jako předchozí roky. Ráno jsme se sešli na snídani, společný odjezd do golfového resortu, kde dopoledne proběhl nácvik krátké a dlouhé hry. Výhodou bylo, že jsme v letošním roce dostali oběd přímo na hřišti, takže na odpolední „osmnáctku“ jsme vyrazili po všech stránkách dobře připraveni.
Jak jsem napsal v úvodu, střídali jsme místní New a Old Course a po dohrání jsme absolvovali ještě krátký puttovací trénink. Procházka ze hřiště do hotelu, sprcha, večeře, hodnocení dne od trenéra a už jsme utíkali k pingpongovému stolu, u kterého jsme společně trávili čas až do večerky.

Dva dny odpočinku

„Ostravská“ parta odletěla v sobotu domů a já všem zúčastněným děkuji za skvělý golfový týden.
Nyní jsem měl před sebou dva dny na regeneraci a odpočinek po náročném týdnu. Počasí nám přálo, takže jsem mohl dva dny proležet na pláži. I ve dnech volna jsem si našel čas u „zeleného“ stolu. První déšť letos dorazil až v neděli večer, to však už byl čas na přesun do jiného hotelu.

Kemp RTS ČGF

Přesun do hotelu

Hráči a trenéři golfového kempu RTS ČGF odlétali v neděli z Prahy v odpoledních hodinách, ale časový posun a zpožděný odlet způsobily, že do Sirene Belek Hotel dorazili až hodinu po půlnoci.
Tam jsem na ně už čekal já. Proběhlo rychlé předání, protože rodičům už po čtvrté hodině odjížděl autobus na letiště a já se pozdravil s kamarády z RTS. Rychle ubytovat a spát, protože brzy ráno pokračovala další golfová příprava. Na pokoji jsem byl s Tomíkem Hejdou, stejně jako na kondičním kempu RTS v Nymburku.

Účast

Tady jsem si pomohl článkem na FB stránkách ČGF:
„V tureckém Beleku probíhá přípravný kemp Regionálních Tréninkových Skupin ČGF za účasti trenérů: Marek Nový, Jan Mergl, Jaroslav Krejcar a Petr Moučka. Kemp má za cíl rozehrání před sezónou a naučit hráče, jak si správně sestavit svůj vlastní tréninkový plán a jak ho přizpůsobit na základě statistik a výsledků ve hře. Zúčastnění hráči: Mikuláš Vojtěšek, Daniel Ulman, Daniella Elizabeth Sutor, Mikuláš Rosa, Richard Pavel, Julie Oplatková, Hugo Mikl, Kristýna Malinová, Ondřej Mach, Filip Lukáš, Anna Ludvová, Jakub Jaroš, Adéla Hrdonková, Tomáš Hejda, Albert Fila, Tomáš Fašina, Vanessa Fajkusová, Matěj Chramosta, Veronika Černá, Anna Cellerová, Matúš Cedzo, Sofie Borůvková, Alexandr Bernátek, Ester Otiepková.“

Antalya Golf Club

Veškerá golfová příprava probíhala v resortu Antalya Golf Club, kde jsme hráli na hřištích THE PASHA a PGA SULTAN. Musím přiznat, že hlavně druhé hřiště na mě zapůsobilo.
Program probíhal následovně. Ranní snídaně, rozehrání před hrou a na hřiště jsme chodili v dopoledních hodinách. Opět jsme střídali jednotlivá hřiště, ale na rozdíl od kempu PGCOV jsme hráli každý den pouze 9 jamek. Po dohrání byl oběd, v prvních dnech jsme obědvali na hotelu a následně opět přímo v golfovém resortu.
Odpoledne patřilo nácviku dlouhé a krátké hry, hra z bunkeru a puttování pod dozorem trenérů ČGF. Nechyběla analýza švihu na Trackmanu, informace a shrnutí dne od trenérů a další dovednostní soutěže.
Vzhledem k většímu počtu hráčů jsme byli rozděleni do 4 skupin a co druhý den ještě před večeří byla fitness příprava.
Po večeři jsme již měli osobní volno, které jsem opět s kamarády trávil u pingpongového stolu až do večerky.

Cesta domů

Opět nám celý týden vydrželo skvělé počasí a déšť dorazil opět až v neděli. S Alexem jsem pomohl se stěhováním do vedlejšího hotelu Tomášovi, který si taky prodloužil pobyt v Turecku. Bylo to zároveň rozloučení s Galipem Duranem, fanouškem Galatasaray Instanbul, který nás vozil z hotelu na hřiště. Byl to borec! No a já se připravil na odlet zpět do České Republiky, kde snad již brzy přijdou jarní teploty a můžeme pokračovat v přípravě na golfovou sezónu, která už je za dveřmi.

Skvělá příprava

Co říct závěrem? Bylo to skvělých 15 dní golfové přípravy ve vynikajících podmínkách. Byl jsem moc rád, že se podařilo spojit tyto dvě přípravy a pevně věřím, že mi to minimálně v začátku nadcházející sezóny pomůže k dobrým výsledkům. Pokud bude začátek sezóny stejně dobrý, jako hra v přípravě, budu spokojený. A když ne, tak jsem si z Beleku odvezl první prize many sezóny a z kempu RTS ČGF dvě krabičky Titleist Pro V1x, když jsem byl 2x vyhlášen nejlepším hráčem.
Závěrem musím poděkovat všem kamarádům a spoluhráčům a velké dík všem trenérům a ČGF.